maanantai 18. toukokuuta 2009

Instant trust

Meillä on tapana sanoa, että suuri yleisö ei oikeasti tiedä, mitä partiossa tehdään. Että mielikuvat partiosta ovat vääriä, vanhanaikaisia ja pölyttyneitä. Opin viime viikolla parikin tapaa, miten juuri näistä suuren yleisön mielikuvista saadaan irti meidän vahvuutemme, markkinointivalttimme ja sellainen viesti, joka on vastaanottajallekin kiinnostava. Ei aina tarvitse kaikkea muuttaa, riittää kun osaa paketoida ja vahvistaa oikealla tavalla.

Viimeisimmällä partioreissulla Growth Networkissa yksi tanskalainen varsin uusi partiolainen ideoi tuotteen nimeltä Instant trust. Luottamus on varmasti yksi sellainen piirre, joka kaikkein useimmin partiolaisiin yhdistetään. Miksei tätä nykymaailmassa erittäin positiivisena pidettyä piirrettä voitaisi vain vahvistaa? Voitaisiin myydä vaikka pikakahvia erilaisilla partiota kuvaavilla etiketeillä. Instant trust, partiolaiseen voi luottaa. Toinen esimerkki samanlaisesta ajattelusta on norjalaisten markkinointikampanja. Jos kerran partiolaiset ovat ihmisten mielestä paljon metsässä ja eksyksissä, miksi sitä viestiä ei vahvisteta? ”Oletko joskus eksynyt metsään? Mikset menisi uudestaan” Ta-daa!

On enemmän kuin järkevää, oikein ja kohtuullista, että hyvistä ja todellisista asioista pidetään kiinni samalla kun vääriä tai epämieluisia yritetään muuttaa. Pitäisi kuitenkin luvata vain sellaista mitä oikeasti pystytään toimittamaan. Elää partiota todeksi yhä uudelleen ja viestiä siitä. Ei siihen sen kummempaa tarvita. Ei pidä luvata extremeä, jos todellisuus on koloiltoja askarteluharjoitusten parissa. Mutta kannattaa kertoa vesisateesta ja reiästä laavun katossa, retkestä kaatopaikalle ja oman porukan nyyttäreistä.

Palanut makkara on partion makuinen viesti. Ottaisivatkohan ne Norjassa jäseneksi?

Iida

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti